Brands der skubber til grænserne vil blive belønnet af unge og den urbane middelklasse. Forvent ærlige og vovede produkter, services og kampagner i 2012.
Et godt eksempel på denne grænsesøgende trend er denne ligkiste pin-up kalender:
Kisteglade fotomodeller
De er kreative i Polen og Lindner, en af Europas førende ligkisteproducenter, har succes med en vovet markedsføring af firmaets efter-død-produkter.
Smukke fotomodeller kun iført bodypaint og skydevåben poserer i udfordrende stillinger i kreativt set-up – sammen med ligkister!
“Ligkister er et produkt som alle andre, og underlagt samme markedskræfter og vi må slås for vores markedsandele”, siger firmaets direktør Zbigniew Lindner. Lindner er en 20 år gammel virksomhed med over 100 ansatte. De fremstiller over 12.000 kister om måneden, hvoraf mere end 90 procent eksporteres. Lindner ønsker fortsat vækst og mon ikke det lykkedes med deres sexede markedsføring.
» Pinup kalender fra den polske kisteproducent Lindner
© Januar 2012, Anne Louise Stargate