Flat grafisk design

By | Design, Forbrug / Livsstil | No Comments

Trend: Flat grafisk design ”Flat design” i interface design er den stigende designtrend, hvor ikongrafik i 2D erstatter mere komplekse illustrationer med teksturer, mønstre, forløb, bobler og skyggevirkninger. Det flade design har været her længe, men på det seneste har det opnået en enorm stigning/popularitet…

Read More
Wearable technology

Elektronisk beklædning

By | Design, Digital, Mode & Farver | No Comments

Wearable technology Funktionelle tekstiler med indbygget elektronik vil ændre anvendelse og opfattelse af beklædning som ”bare” tøj på kroppen. Wearable technology, eller elektronisk funktionalitet, giver mulighed for at programmere og tilpasse tøjet til ens personlige preferencer – wearable technology giver nye spændende muligheder for personlig…

Read More
Farveskiftende tekstiler

Farveskiftende tekstiler

By | Design, Mode & Farver | No Comments

I sollyset vækkes farverne til live Intelligente farveskiftende koncepter, som at en paraply kan skifte farve i regnvejr, vil i fremtiden blive en del af hverdagen og måske gøre en trist gråvejrsdag farverig. Dette muliggøres af nanoteknologi, varmefølsomme pigmenter (CTI Inks), og/eller stoffer, som reagerer…

Read More
Roy Lichtenstein Vogue

Popart 3D

By | Design, Forbrug / Livsstil, Kunst | No Comments

Comic grafik og reality Kombinationen af 2D tegneseriegrafik og 3D fotomodeloptagelse viser en spændende tendens i grafisk design som skaber et nyt legene rum for kreativitet. Disse billeder er fra en fotooptagelse til Vogue Japan (marts 2013) og med inspiration fra Roy Lichtensteins grafiske univers….

Read More
Ny Nordisk

Ny Nordisk motiver

By | Design, Forbrug / Livsstil | No Comments

Ny Nordisk trenden har indtaget boligen. Naturen og de nordiske materialer bringes ind, hvor dyrebilleder er populære som aldrig før. Interview med Stargate / Politikens juletillæg “Juleliv”, 22. november 2012 Artiklen er tilgængelig på Politiken.dk – Forbrug og Liv: » FORBRUG OG LIV: Rensdyr er…

Read More
Duft branding

Duft branding

By | Branding, Forbrug / Livsstil, Innovation | No Comments

Fremtidens branding vil i stigende grad inkludere duftpåvirkning og inddragelse af alle vores sanser i en femdimensionel sansepåvirkning, der bliver en naturlig del af det samlede corporate identity. Fremtidens markedsføringen har en videnskabelig tilgang.  En oplevelsesorienteret indretning og et gennemført koncept har stigende betydning, når…

Read More